De zoektocht naar de Nederlander Christiaan Wilson, die sinds 16 mei in de Himalaya wordt vermist wordt hervat. Christiaan vertrok op 17 april voor een tocht van 35 à 40 dagen naar de top van de 8.167 meter hoge Dhaulagiri in Nepal. In mei en juni van dit jaar werd vergeefs naar hem gezocht. Toen de moesson eind juni aanbrak, werd het te gevaarlijk om door te zoeken en werd de zoektocht afgebroken.

Na advies van verschillende partijen (oa Signi, betrokken bij de zoektocht naar de onlangs vermiste Groningse student en forensisch expert Frank van de Goot) is de familie er van overtuigd dat een zoektocht met honden de grootste kans biedt om Christiaan te vinden. De zoektocht zal de komende dagen voorbereid worden en begin november uitgevoerd worden. Een groep Nederlandse vrienden zal wederom afreizen naar Nepal om de zoektocht te ondersteunen. Dit keer reist een camerateam mee van een nationale omroep om een portret te maken van Christiaan.

Pieter Wilson, broer van Christiaan: “Ik ben blij dat we verder kunnen zoeken in samenwerking met professionals uit Nepal en Nederland. Hierbij gaan we uit van het meest aannemelijke scenario een ongeluk tussen Basecamp en Italian camp. We willen gewoon gewoon weten wat er gebeurd is.”

De Stichting Red Christiaan Wilson heeft samen met vrienden en familie van Christiaan heeft een crowdfunding-actie opgezet om het vervolg van de zoektocht te bekostigen.